23 December 2008

Idag är det min namnsdag. Ingen har kommit ihåg den i år heller, förutom mamma som lovade efter att jag blev sur över det förra året. Men nej, jag är inte bitter för att ha en sjukt dålig dag som namnsdag. Jävla Bibel.
Är uppe på Stiftsgården nu, sitter i mitt rum som är översållat med kläder. Tackar Gud för att jag kan sova i Tessans rum. Hon vet hur man bäddar, vilket jag nog aldrig kommer lyckas med. Det enda jag måste göra är att tända hennes adventsljus, vilket är en vetenskap i sig då jag lyckas få den att brinna snett. Fin touch är inte min grej.
Måste bara dra min spännande helg i Stockholm, som började med att jag fick dra en övertung väska till en "finare pub" som pappa kallade det. (Den enda skillnaden var att musiken var urkass och ölen kostade 75kr flaskan.)
På puben satt i alla fall min far tillsammans med Dan Lindberg och Kerstin Olsson, två gamla kollegor från när han jobbade på UD. (Det är tradition att när vi dricker bara kalla alla vid efternamn, så det blev Gamle Weiderud och Unge Weiderud för oss) Dan Lindberg är mannen som lärt mig hur man blandar en riktig Gin och Tonic:
1. Ta ett stort glas.
2. Häll i en skvätt Tonic.
3. Fyll på med Gin tills det slutar bubbla.
Om man vill spaca till det kan man stoppa is i munnen, då glaset måste vara fyllt till brädden. Efter ett par glas kan man hoppa över steg 2, då allt börjar blubba efter 3-4 Gin och Tonic á la Lindberg.
Efter ett par öl på puben skulle vi vidare till Englén som hade ett glöggparty, men då Englén boddde hela ett halvt kvarter längre bort än min far bestämde Lindberg att vi behövde en stänkare för att stärka oss. Stänkaren blev ett rejält glas Gammeldansk som vi blev tvungna att svepa för att vi hade bråttom.
Väl hos Englén dog våran partystämning då mannens lägenhet var fylld med de tråkigaste miljonärerna man kan hitta i Vasastan. Det blev roligt först när jag började DJa, fast dansgolvet fylldes mest av Lindberg som dansade galnare än fyra pigor på ett stiftsgårdsdirro.
Det hela avslutades med ett familjegräl innan jag och far stöp i säng och vaknade med en rejäl dos ångest över stänkaren och vinet vi druckit dagen därpå då Emilie och Hanna kom upp.
Efter en mysig julkonsert där jag mest sov drog vi hem för att äta gott och byta julklappar. Tyvärr så blev middagen avbruten när Hanna upptäckte att ett par på andra sidan gatan hade sex med ljuset tänt och uppdagrna gardiner. Då vårat fönster saknade alla medel för att kunna blockera utsikten fick vi se på när två människor rumlade runt i sänghalmen.
Fick i alla fall tre bra filmer och ett par underbart sköna kängor. Skickade hem mina klumpiga beiga till Västerås innan jag satte mig på tåget till Rättvik, där jag inte gjort mycket vettigt förutom att jobba och flumma med Tessan fast båda behövde sova.

Och ni kan fan ta och lyssna på julmusik idag. Frank Sinatra är ett tips.
För övrigt anser jag att det är sjukt okreativit och klyshigt att skriva "för övrigt anser jag". Om ni inte vet vad den raden kommer ifrån... SKÄMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback