24 December 2008

Ja, jag låtsas om att det fortfarande är Julafton, även om klockan nyss slog ett.
Igår blev det filmen Deck the Halls vid tolvslaget, då det började strömma in sms. Känns lite konstigt att man är uppe vid midnatt till julafton, när man förut låg och tvingade sig själv att somna bara för att man inte skulle märka när mamma och pappa donade med klapparna. Om man var vaken efter att de gått och lagt sig var man ju tvungen att springa och klämma på alla paketen, för att försäkra sig om att det fanns nåt stort Legoset där.
Vaknade vid 8 på morgonen till min egen överraskning, men jag somnade om då jag försäkrade mig om att det inte fanns något att gå upp till. Först vid ettiden gick jag iväg till matsalen, då jag kom på att man ska vara finklädd till julbord. Kände mig lite pinsam i slitna mysbyxor och ett par oknutna kängor.
Julbordet var bara starten på en julafton där jag ätit tills det sprutat ur öronen på mig. Drog i mig en överdriven mängd sill vid tvåtiden, bara för att sen när jag började jobba dra i mig en till.
Sen började världens största matparad. Efter julbordet var det dags för förstärkt fika klockan fem, då vi bullade upp med kakor, vetelängder och choklad. Direkt efter det fick vi stressa ut julgodiset som skulle vara till sju, vilket egentligen var mer än fikat. Under hela tiden var jag ju tvungen att prova allt som vi bjöd på, vilket ledde till att jag alltid stod och åt på något, med en julmust i högerhanden. (Hann med 12 stycken tror jag :D)
Efter fikat som varade till 20.30 var det dags för julgröt med mackor. Överraskade mig själv med att föräta mig på den också, trots att jag redan provat den innan.
Som om man inte redan sett till att gästerna skulle ligga och spy hela natten var Katarina orolig över att någon av dem skulle bli hungrig mitt i natten, vilket ledde till att vi ställde ut glögg med choklad, frukt och mackor i Rättviksrummet. Om det är någon som rört den när jag kommer till jobbet imorgon blir jag förvånad.
Känns ändå lite trist när man sitter här mitt i natten och under dagen. Den lilla julstämningen jag haft i år har jag spillt ut över gästerna, som var helt övertygade om att jag var tomten, (som för övrigt Robin spelade grymt bra).
När jag satt och tog min sista cigg på kajen tänkte jag på hur familjen firar där hemma, med massa mat, snaps och snack. Nästa år blir det nog att fira med mor.
En lite smårolig händelse var när min lokale kyrkvärd Åke kom fram vid niotiden och undrade om jag sett hans julklapp. Han hade lämnat den i matsalen Gläntan när de flyttade för att äta gröt, och under tiden hade jag städat den. Jag blev panikslagen eftersom jag trodde att jag slängt den, vilket ledde till att jag dök ner i varenda soppåse jag hittade. Min ångest hade nått nya värden då Åkes kompis dök upp och berättade att han gömt Åkes julklapp. Klämde fram ett leende där jag stod med armarna nere i matrester och sur mjölk. Skitkul. Haha. Jag ska gömma killens mat imorgon. Kolla hur kul han tycker det är. Får han en lektion: Jävlas inte med stressade helgare. Speciellt inte dem som letar borttappade julklappar.

Ska väl snart gå och sova trots allt, även om jag inte känner mig speciellt manad. Är bara jag vaken i Paviljongen just nu. Kanske ska väcka Mini och be honom tanka ner en till julfilm. Även fast jag mest vill till Sala av alla jävla ställen. Haha. Sjukt konstigt, då jag hatar den lilla låtsasstaden med världens vidrigaste tågstation. Blir väl så när det är en liten gurkskiva där.

Infinity 2008. Fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Jonas

naaaaw shit det är inte likt dig att skriva så här. Sååååå gulligt tihi ;) kram vännen ses snart =)

2008-12-25 @ 23:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback