25 December 2008

Tredje dagen i rad. Det måste vara rekord för mig.
Nalle Puh Jullovet blev det igår tillsammans med Pellefant som Tessan menade behövde lite kärlek. Vet inte varför, men Nalle Puh har tappat lite charm sen rösterna byttes ut. Nasse är inte lika... nassig.
Hade absolut inget att göra i köket idag kändes det som, så tiden gick som sirap. Enda stressiga var när soppan skulle fram. Vad vi och gästerna trodde var soppa i alla fall. Det visade sig att både sill, skinka, janssons, köttbullar och hela kitet skulle fram, vilket ledde till att soppan förpassades till ett eget litet hörn av tabordet. Gästerna blev överlyckliga däremot. Tror fan jag aldrig sett människor som kunnat äta så mycket under en helg.
Jag lyckades i alla fall gå på en mässa, men blev sjukt besviken. Psalm 125 suger, speciellt när 60+ som kanske sjöng bra i sin ungdoms dagar klämmer i. Lät som kråkor. Usch, jag ska nog skjuta mig vid 65.
Ska åka hem imorgon efter lunch med ett gäng av gästerna. Inte bestämt mig om jag ska hoppa av i Sala eller inte bara. Vågar nog inte träffa Tessans far och mor, speciellt inte när jag just jobbat en hel helg. Rättviksbakis är vidrigt.
Nu är det bara jag och Danne i paviljongen. Hör hur han sitter och kör bilspel och skriker ut alla svordomar som finns emellanåt. Ganska mysigt ändå. Ska nog bjuda honom på lite Aladdin om ett tag.
Blir ett par intensiva mellandagar också. Ska träffa fler folk än jag har tid för och leta rätt på mina gamla pjäxor. Lofsdalen blir det ju efter trettonhelgen. Ser sjukt mycket framemot det. Speciellt eftersom jag har blivit lovad dubbelrummet plus överraskningar. Wippie!

Jag och Niklas hade en intressant diskussion om mandlar under kvällen. Jag kläckte ur mig en kommentar om att det var onödigt att köpa tyska mandlar, vilket ledde oss till hur man kan använda mandelindustrin som raggningsknep. För alla er som är helt desperata, prova att snacka om vilka mandlar som är bäst, bara för att avsluta med: "Men du, holländska är ju ändå bäst. Jag har några från -99 hemma. Underbar årgång. Ska vi dit och smaka av ett par?"
Garanterat ragg.  Jag lovar.

Medan jag hade världskrig mot diskrummet vid åttatiden drog jag på Disturbia, From Paris to Berlin, Infinity, Get Stoned, Starfuckers och Low(Perfekt när jag skulle ner och rengöra golvbrunnarna) Sällan har discodans, falsk sång och städning av ett nersölat diskrum nått perfektion som ikväll.

Nej, nu skrek han till igen. Ska dit och peppa lite.

Kommentarer
Postat av: skumt

du skriver på ganska bra :p du kan ju låna mina pjäxor om du vill jag ska inte med upp ditt

2008-12-26 @ 12:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback