20 Oktober 2008

Slarvigt nog av mig skrev jag att det är Hinder som har gjort "Your Guardian Angel", men det är ju "Lips of an Angel" som deras grymma låt kallas. "Your Guardian Angel" är det The Red Jumpsuit Apparatus som står för, även den än riktigt grym låt som får många hjärtan att våndas efter någon att....krama...
Var efter mycket om och men ute med min syster och shoppade. Riktigt kul att springa runt med henne och snacka skit, händer alldeles för sällan i min lilla familj nuförtiden. Blev v-ringade t-shirts och linne på HM, vilken Hanna lovade att man måste ha. Själv ryser jag bara vid tanken, men jag ska försöka ha på mig skiten nån gång. På JC blev det ett par jeans och 100kr i handen. Riktigt schysst födelsedagspresent av Tofflan där :P. Det hela avrundades på Carlings. En riktig shoppingrunda och jag börjar nästa tycka om dem. Herregud, vad blir det av mig? En proper ung man? The H0rr0r!
På kvällen samlades Torpetpojkarna som vanligt för att handla godis och cigaretter och sedan snacka massa skit. Efter det blev det att spela World of Warcraft, där Dennis, Tofflan, Adam och Pontus slog rekord i att dö. Kändes som det i alla fall då vi knappast hade turen på våran sida.
Kom också på att jag ska faktiskt flyga på fredag för första gången sen jag flyttade hem. En vecka på Nordirland kommer nog bli fantastisk, trots att jag flyger med Ryanair. Det företaget slår rekord i att göra livet vidrigt trångt för alla över en och nittio. Men så fort jag kommer fram ska det bli party och framåt tisdagen ska jag äntligen få besöka Corrymeela och träffa Mye. Jag är rädd att jag ska bli lika kär i stället som alla andra och att jag inte kommer förstå deras humor och snack what so ever. För första gången kan jag faktiskt förstå en ickestiftsgårdare, men till skillnad från dem kan jag bara se framemot det hela, då jag vet hur bitterljuv sådan kärlek kan vara.
Efter Nordirland ska jag direkt till Stiftsgården, vilket är lite jobbigt då jag kommer ha väskorna fulla med vad de gör bäst på Irland, men Pontus får gömma allt kontraband på rummet. Bara han inte snattar på det...


Tips på lite lugnare låtar så här framåt natten: "Klyschan". Urvacker låt om gammal ungdomskärlek. Den och "Underjorden" är två låtar av Loke jag gärna spelar på höstkvällar när jag känner melankolin komma smygande. Jag hör en röst i natten som smyger sig in genom fönstret och får mig att sukta efter den enda kvinnan jag behöver.
"Take your time, to trust in me
And you will find.
Infinity. "
Vart är du Infinity-tjejen? I need you!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Klyschan går på högvarv här med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback