8 september 2008

Jag är verkligen helgrym på att uppdatera den här bloggen. Antagligen är det av min klassiska lathet och det faktum att jag fortfarande när ett visst hat mot att skriva blogginlägg. Men vad rätt har jag att klaga när jag är en större hycklare än någon annan?
Hade faktiskt tänkt klaga lite mer specifikt den här gången. På Rock For Moc för att vara precis. Det var mitt tredje år som jag besökte "festivalen" och ännu en gång återkommer jag till Västerås med känslan "aldrig mer". Men varför är Rock For Moc ett sånt lidande då? Det finns ett flertal problem med festivalen som jag märkte tydligt den här och förra gången.


  • Datumet. Varför i hela friden sätts RFM i september, precis när höstkylan kommer? Förra året låg temperaturern på minusgrader och i år kunde man se andedräkten framför sig när man gick runt på området. Sätt skiten i slutet av maj istället. På det sättet kan konfirmanderna få mer information om det hela och kanske åka dit som en slags avslappnad avslutning och visa att Svenska Kyrkan också står för festivaltänkandet. Fördelarna är många fler än att sätta den i september.  Det finns andra sätt att kickstarta året än att sätta alla i smällkalla tält.
  • Ordningsreglerna. När jag klockan tre på natten skulle ut för att röka och kissa stoppades jag av en vakt som beordrade mig att släcka cigaretten. Okej, jaha, man får inte röka även om man inte stör någon. När jag då går för att uträtta mina behov tar han i och säger åt mig att återvända till tältet. Jag skulle tänkt på att besöka en buske tidigare. Att vakterna också gick runt och lös på folk som inte sov och hotade med att slänga ut dem bidrog bara till mer irritation. Förstå inte fel, jag gillar att man bara får röka på asfalten och att det ska finnas möjlighet till sömn. Men det hela kändes som ett helt annat slags läger. Dela upp campingen i två olika delar eller låt det finnas möjlighet till att kunna hänga uppe någonstans på området. Att helt abrupt sluta efter discot klockan två och skicka flera hundra uppjagade tonåringar i säng funkar inte.
  • Hela tänket. Svårt att säga precist, men det känns som om konceptet inte riktigt håller längre. Det finns få nya idéer och grejer att göra på RFM och populariteten sjunker på de "klassiska" sakerna. Karaoketältet var nog det enda tältet jag gick till förutom Guitar Herotältet som jag jobbade i. Fotbollsturneringen fick tre anmälda lag, men antagligen var det på grund av den gigantiska blundern att ha den samtidigt som assisstentutbildningen, som för övrigt fick rejält med ris, men lite ros.
    Nu får faktiskt klagandet räcka. Är fortfarande slut efter helgen, där lördagen blev en kräftskiva gone grillskiva gone sitta och spela ölspel. Riktigt kul att träffa ett par gamla vänner igen. Att Dennis är helförvirrad efter lördagens eskapader hör väl till. Blir ännu en rejäl period av nykterhet, dock med ett glas vin eller en öl då och då. Det här med att supa skallen av sig börjar förlora sin charm. Vem vet, kanske till och med jag börjar mogna så smått. Herregud

Måste också påpeka hur fruktansvärt skön Just Jack med "Starz in their eyes" är. Den och "Just Dance" med Lady Gaga har gått hett senaste dagarna.


Kommentarer
Postat av: Jonas Welding

Okey börjar med att säga att jag lyssnade på Just jack när jag började läsa bloggen. Sen håller jag med till punkt och pricka på ditt klagande. Riktigt så sjukt griniga behöver man inte vara som vakt. Finns verkligen ingen vettig anledning. Men ursäkta jag fattar inte det där med att man skulle ha RFM i slutet av maj? Eller jo om det är klart om man tänker på alla andra konfrimander som inte är på STG. För dom har ju inte hunnit få info än eftersom dom inte blivit konfrimerade. Dom måste i sin tur i så fall vänta nästan 1 år innan dom får va med om det som för många blir en återträff. Well well nattinatti

2008-09-09 @ 23:57:26
Postat av: Erica

Håller med dig! Tycker RFM måste förnya sig innan festivalen tappar all sin charm.. Och det är ganska onödigt med vakter som beter sig sådär! Borde finnas ett ställe man kan vara vaken på, typ vid sjön så stör man inte dem som vill sova.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback