21 Augusti 2009

Jag hatar datorer och allt som har med dem att göra.
Att laga min gamla trotjänare verkade vara en enkel grej från början, bara att ta den till en expert som skulle återställa allt och ge mig den lika fin som den dag jag köpte den.
Jag och Dennis tog oss ut till Bjurhovda för att hitta killen.
JAG FAKKING HATAR JÄVLA BJURHOVDA! Jag kan inte vara där mer än två sekunder innan jag gått vilse. Den dumma jävla arkitektfan som ritade Bjurhovda måste knarkat.
Efter en timmes förvirrad jakt hittade vi killen, som efter två minuter visste vad som var felet.
Tyvärr hade jag på någon vänster tagit sönder hårddisken.
Direkt ner på stan och köpa ny på Datacorner då, där jag slog till med 500GB, bara för att.
Och då var det ju bara att smälla in den!
Jo, bara man hittar en skruvmejsel modell pissliten.
Ytterligare en timmes letande hemma hos mor, där vi till slut lyckades ersätta hårddisken och installera Vista. LYCKA!
Not.
För min dator har inga drivrutiner. Någonstans.
Det betyder att jag inte kan komma åt nätet.
Tre timmars letande på internet på dennis dator gav mig drivrutiner till trådlöst nätverk, men datorn förstår inte någonting om man trycker in en nätverskabel. Den känner inte ens av internet som vill strömma in i heligt kaos.
Ok tänker jag, det kan jag nog lösa i framtiden.

Åker upp till Rättvik och ska i alla fall installera något spel jag kan roa mig med under tiden. Men nej, uppenbarligen är datorn så uppfuckad utan allla uppdateringar att den tror att Directx är installerat. Vilket betyder att jag inte kan spela något spel. (YAY! FICK EN BULLE! EUREKA!)
Här tänkte jag hitta dagens låt, men som vanligt: FAKKING JÄVLA SKITYOUTUBE OCH FAKKING JÄVLA COVERS OCH REMIXER!

Nej, nu skiter jag i det här och äter min bulle.

Orörd.

Kommentarer
Postat av: Jonas

naaaw liten då :P

2009-08-22 @ 13:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback