23 Augusti 2009 (2 Sept enligt datorn)

Som man kan gissa av titeln så har mina datorproblem knappast minskat sen senast. Men istället för att pladdra på om massa tekniskt bajs direkt sparar jag det.
I cirka två minuter.

Jag har äntligen fått mitt rum. Numera bor jag på i rum 118, Paviljong 2, Kyrkvägen 2 Rättvik. Igår imponerade jag på mig själv genom att packa upp allt jag hade, organisera det enligt vad jag hoppas kommer vara logisk ordning. Det enda jag inte orkade med var alla strumpor som  jag dumpade i en hög på golvet. Så det är vad jag gjorde idag istället.  Det började med att jag la upp alla strumpor, undersökte dem efter hål i hälen och liknande, sedan mätte, undersökte material för att hitta allas partner.
Till slut blev jag så förbannad att jag slängde hälften.
Vilket jag antagligen kommer ångra när jag glömt skriva upp mig på tvättlistan.
Resten av dagen hade jag tänkt att kolla på Battle Royale 2, men fanskapet är ju på Japanska, vilket jag inte insåg förrän efter 5 minuter. (Jag har aldrig påstått att jag är särskilt snabb på att uppfatta språk)

De kvällar jag hunnit spendera här har jag suttit i gästrumsflygeln med datorn i högsta hugg för att jaga drivrutiner och program för att få min dator att först av allt acceptera nätverkskabeln och för det andra att få den användbar. Just nu har jag ingenting förutom 4 filmer, 2 spel från mitten av 90talet och en alltid öppen kontrollpanel.
Nej, jag kan inte ens spela Windowsspelen, då datorn inte har drivrutiner till grafikkortet.
Den enda musiken jag har kommer från radion, vilket inte alltid är dåligt då det är Onehitwonderhelg. Urhärligt att höra "I am the one and only"

Fast egentligen kan jag ju bara skicka datorn till min nyfunna supporterkille. En dag hos honom och min lilla dator (som ska döpas, jag vet bara inte till vad) skulle fungera perfekt. Men det är någonting charmigt med att försöka själv. Om inte annat lär jag mig en hel del om hur datorer fungerar.

Jag vill väl bara gå tillbaka till mitt rum, starta om datorn och se om jag laddade ner rätt drivrutiner den här gången.
Då kommer det kännas som om Janina Wissler just slog sönder väggen in till mitt rum och kom in med skaparen till remixen. Bara för att sedan använda släggan på fanskapet.

Remixen
Det värsta är att jag nästan kommer spela fanskapet.

Take a good hard look at the motherfakking boat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback