10 December 2009

Idag blir min syster 24 år. Hon hatar att fylla år den här dagen eftersom kungen också bestämmer sig för att äta gott på en av de tråkigaste tillställningarna i världen.

Igår efter bloggandet började Mirre filma volontärernas vardag med mobiltelefonen.
Första filmen: Adam som sitter på Facebook och pratar om jobb, drömmar, andungar och hur awesome han är, innan han smäller till kameramannen.
Andra filmen: Malin som smäller till Mirre för att sedan leka "SINKA" leken med Adam.
Tredje filmen: Mirre som gör illa sig själv av misstag medan Adam och Malin pratar om flashspel.
Fjärde filmen: Efter maten, Malin leker Masken och skrämmer livet ur både Adam och Mirre.
Femte filmen: Mirre gör bachelorintervjuer med Adams personligheter, Malin leker videobloggare och Adam får krupp på världen i helhet.

Visst låter det tråkigt? Det är det också.

Idag är då ämnet Tonårsfilmer.

Jag har på mindre än 4 månader sett tre rätt så typiska tonårsfilmer. Fucking Åmål, Tretton och Linas kvällsbok.

Jag gillar Åmål, den har charm.
Jag gillar inte Tretton. Flickorna är läskiga.
Jag vet inte vad jag tycker om Linas kvällsbok. För mycket sexytime.

Det filmerna har gemensamt är att de handlar om tjejer som är förlorare och vill ha sex för att man ska ha det. Deras vänner är bitches, killarna vill bara ha sex och ser ut att tänka mindre än Barcelonas fotbollsspelare, och de är oroliga över hur allt fungerar medan de får utbrott efter att ha gått runt och varit ledsna halva dagen över att "DEN SÖTA KILLEN/TJEJEN TYCKER JAG ÄR DUM I HUVUDET"
Kanske för att du är det.

VAR FAN ÄR FILMEN SOM HANDLAR OM TONÅRSKILLEN? American Pie är det närmaste jag kommer, fast det enda de sex/sju filmerna handlar om är bröst i mängder och sedan amerikansk kristen moral inklämt med skohorn i slutscenerna.
Woop-woop.

Tonårsskillar verkar mest vara utfyllnad i filmerna. De tuffa killarna är bara tuffa. De söta killarna är bara söta. Killen som tjejen vill ha är helt underbar men beter sig som om han inte vet hur man kommunicerar med andra än sin trådgärdstomte.
Enligt tonårsfilmer har killar det emotionella djupet av en vattenpöl, medan tjejerna lider. Till och med bitchtjejen har känslor.

Är det för att killar inte tittar på tonårsfilmer, eller är det för att vi har det lättare? I helvete heller. Jag ska fanimej göra en egen tonårsfilm, starring me. Den ska mest handla om hur förbannat awesome jag är.

Imorgon:
JUL! Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback