15 December 2009

Nu kanske man skulle kunna tro att jag missade lördagen med flit.
Tyvärr gjorde inte jag det, på grund av att hela helgen rusade förbi snabbare än... Meh, palla liknelse med bara 2 koppar kaffe i kroppen.

Fredagen blev en spännande affär med mycket övertid då Mirre och jag fick sitta och försöka rädda två stycken helgare som satt fast i Hedemora. Var nästan som att ha ett läger då vi sprang fram och tillbaka för att informera alla och se vad vi kunde göra för dem.
Lördagen skulle vara en lugn dag med städning och tvättning, men istället blev det gymmet följt av slappkväll i dagrummet. Somnade dumt nog väldigt sent, vilket ledde till att jag var ett komatroll hela söndagen. Söndagen som vi skulle lussat på.

Efter sångövning och framskaffande av linnen och tomtedräkt och reparerande av Luciakronan jag skulle ha var vi pepp på att gå runt och köra ner pepparkakor i personalens halsar ackompanjerat till Gläns över sjö och strand, men bara efter en timme hade flera avböjt på grund av rent jekla oflyt.
När då plötsligt kvällsvärden ringde och bad om våra kläder för ett par gästers räkning gav vi upp och slog på en film.
Jag ska uppenbarligen inte vara Lucia. Nästa år blir det back to stjärtgosse.

Gårdagen julstädade vi volontärer också till slut Paviljongen. Skrubbning av så gott som alla ytor, slängande av mat ifrån frysen. Gissa vad fläcken på golvet är gjort av. Skrubba den och se att det bara var damm. Såna roliga saker, som kan förgylla alla dagar.
Efter det gick vi över på våra egna rum, vilket gjorde att mitt faktiskt såg fint ut i cirka tre minuter innan jag bytte byxor och slängde de andra paret på golvet.

Jag trivs i kaos.

Imorgon är det dags att åka iväg på personalresa till Uppsala. Bussen går 07.00. Funderar halvt på att dygna då jag verkligen är dålig på att lägga mig tidigt.
På torsdagen kommer volontärerna smyga iväg, handla julklappar och fly till Västerås, där jag kommer försöka hinna med att fira jul med båda sidor av familjen och hinna gå på en glöggfest för Stockholms överklass. I CANT WAIT. Funderar starkt på att leka Hiphopwannabe med min fina keps på det partyt och presentera mig som DJ Startroopah.

Annars är det här sista dagen på kontoret innan Trettonhelgen. Så gott som allt är planerat. Det enda som är kvar är det här småskräpet som jag är 100% säker på att vi kommer missa fram tills det är så gott som försent. "Vadå, luckorna, skulle de inte brännas ner?"

Och ikväll ska jag bygga ett snöfort och förklara Imperiet Almagestia fritt från Sveriges tyranni och fira med att kasta ett par snöbollar på Mirre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback