18 December 2009

Vad i helvete är egentligen poängen med modebloggar?
Varför jag bryr mig?
För att varje gång jag ska logga in på den här tipsar alltid blogg.se mig om den mest lästa bloggen idag. Varenda gång är det om en ny outfit, en ny affär, en människa som såg hemsk ut och små frågor till läsare om man inte ser "SÅ JÄVLA SEXIG UT".
Nej, du ser ut som en dålig variant av nersminkad Knatten.

Personalresan var överraskande intressant och trevlig. Ett besök på Östanbäcks kloster tände mina gamla drömmar om munkliv till liv igen. Uppenbarligen var jag däremot den enda som ärligt talat kunde överväga det livet längre än tre dagar. Jag har surfat runt på deras sida i jakt på volontärsskap och vad som krävs för att avlägga ett års klosterlöfte. Jag menar, hellre munka runt nu än om 20 år.
Efter klosterbesöket blev det snabb förflyttning till Sala sockenkyrka där vi fick lektioner i kyrkomålningar. Nästan ännu mer intressant för kyrkohistorienörden i mig.
Kvällen däremot gick i ångestens tecken. Efter att ha anlänt till Uppsala Kongress Center och sett Magnus Betnér sprungit runt som en yr, rädd höna var det dags för julkalas. Fint dekorerat, god mat och otroligt bra underhållning i form av gospelsolister och "Metallkvarteten" (Som spelade blåsinstrument. Jag lämnar det där. Det skulle vara svårt att förklara innebörden av ordet "Metalparodiblåsinstrumentskvartettsremixeravjuligalåtarochrockklassiker"

Det som gav mig ångest var kvällens konferincier (Felstavat!) Han drog ordvitsar som Dennis Eriksson skulle skämts för och skapade fler pinsamma tystnader än blinddejter mellan Adolf Hitler och en judinna. Höjdpunkten kom när han drog skämt om Jesus för en Stiftsgård på femtio personer. Visst, vi skrattar åt skämt om kristendom. OM DE PÅ NÅGOT SÄTT ÄR VETTIGA ISTÄLLET FÖR ATT SÄGA NÅGOT DJUPT OCH SEDAN SÄGA ATT JULTOMTEN ÄR TVÅTUSEN ÅR GAMMAL OCH FÖDD I ETT STALL OCH VÅRAN FRÄLSARE! GUD VAD DU ÄR BUSIG! HAHAHAHA VAD JAG SKRATTAR! HÄR! TA EN TÅRTJÄVEL FÖR DINA GYLLENE SKÄMT!
Tyvärr fick jag order om att inte börja bråka med mannen, under hot om att bli sparkad. Så här i efterhand hade det nog varit värt det.

Efter julbordet blev det utgång på en brittisk pub. Det brittiska missade jag helt, då det var som att sitta på Taj Mahal fast i Uppsala. Det enda som fattades var Badol bakom disken istället för en student. Och att de sålde 14årig Oban.(Whisky, inte fjortisar)

Nu är det dags att springa iväg till Johan och få spö på Xbox360, innan jag imorgon flyr till Stockholm för att köra ner ett par julklappar i min familjs armar innan jag tar tåget upp till gården igen.
Zul zul

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och att de sålde 14årig Oban.(Whisky, inte fjortisar)

<----Till den här kommentaren skrattade jag rakt ut! HAHAHA!

2009-12-23 @ 22:21:23
Postat av: Anonym

vad ska du jobba som på gården i sommar?

2010-01-11 @ 05:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback