9 December 2009

Meh.
Varför så dålig på att uppdatera?
Sjukdom i form av svininfluensa efter Qlimax.

Hollandresan var riktigt kul, och jag återvänder visare.
Visste du till exempel att...
....Amsterdams Mcdonalds är överdrivet gömda, i alla fall var vi ett tag övertygade om att Amsterdam bara hade reklam för Mcdonalds men att resturangen inte existerade i staden.
.... Det suger att bo på hotell i Holland. När vi väl skulle checka in blev vi avkrävda på dryga 2000kr vilket var lika kul som ett slagsskott i magtrakten.
... Nordea är en urusel bank, då man uppenbarligen inte kan föra över pengar under helger. Vilket jag lärde mig efter att hotellet så gott som rånat mig.
... det är okej att klä sig som en fattig hora bara man är tjej och dansar hardstyle. Hotpants med orden "Hardstyle" kombinerat med en minimal bikinitopp är okej, bara du har på dig gigantiska pälsboots.
... alla killar som lyssnar på Hardstyle är biffar. Utom svenskar. Vi ser lika töntiga ut som vanligt.
... Qlimax är helt insane bra.
... Öl på Lidl smakar bra, bara man tar det dyraste de har. En femliters tunna för 50kr däremot... Vi lämnar det där.
... Åka tåg i Holland är spännande, då hållplatserna inte utannonseras. Man får gissa, och hoppas. Det plus att tågen åker i 5km/h och stannar lite här och där gör att man aldrig vet hur dagen kommer sluta!
... Cyklar är fan holländares fetisch.
... Det suger att vänta svettig, trött och hungrig på en flygplats i sju timmar.
... Qlimax är dyrt. 50kr för en flaska vatten. Zul zul.

Efter jag hade kommit hem insjuknade jag direkt i "baconfeber" som arbetarklassen kallar den. Feberyr spenderade jag mina dagar i dagrummet med Stargate SG-1 och fil. Jag lyckades däremot knarka bort migränen, vilken annars kommer knackande på dörren vid sjukdom lika ofta som pommesfritestallrik efter en krogenrunda.
Mirre fick då ta min helg jag skulle haft, vilket ledde till att jag fick slava helgen därpå. Dela in grupper på ett perfekt sätt tog halva dagen med slit och utkast. Det hela användes bara under en halvtimme där jag skulle leda en diskussion men mest lyckades göra föräldrar till konfirmander rädda. Tack gode gud räddade jag mig själv genom att vara cyniskt charmig under senare aktiviteter.

Nu är det bara kontorstid kvar, vilket jag firat genom att direkt dyka in i planering för trettonhelgslägret, valborgslägret och bengtbollslägret. Vilket är oerhört tragiskt då jag äntligen hittat en massa roliga flashspel som suger mer tid än Mirres eviga filmtittande.
"VADÅ SUGER TID?"
"Dryga 2 timmar per kväll."
"....En och en halv timme."

I rest my case.

Och kanske till och med nyår fixar upp sig. Kanske.

Jag ska nu försöka slå Newtons sjätte lag och uppdatera bloggen varje dag i fyra dagar.

Imorgon: "VARFÖR I HELVETE HANDLAR ALLA TONÅRSFILMER OM FLICKOR SOM GNÄLLER?"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback