27 Maj 2009

Knark är bra.


Eller nej. Där ljög jag. Visst fan är jag busig?

Som den observante läsaren nu märker är jag lika uttråkad som vanligt i rum 121.(Här har vi inte riktiga rum. Bara nummer. Woop-woop!)

Jag har som sagt lovat att klaga på IPRED.
Men det är inte värt det.
Alla som vet någonting om hur internet fungerar vet redan att lagen är lika full med hål som en gammal porrstjärna.


Jag har fått tag på Eurovisioncd:n. Jag har som vissa kanske vet ungefär lika mycket hat mot Eurovison som jag när mot Mona Sahlins sminkning, men årets Eurovisions låtar var nästan bara bra.
Det hela började med Litauiens bidrag som även om det var rent uruselt musikaliskt, så hade sångaren en extremt positiv sak.
HATT.
Fram med fler män med riktiga hattar. (Keps är inte en hatt; det är en ursäkt för pojkar att försöka se coola ut men som får dom att se ut som gamala truckers.)
Och en låt som heter Hora Din Moldave kan ju bara vara bra.
För att inte nämna Rybak.
Den låten är bland det gladaste jag har hört på länge vilket om inte annat behövs i en tid när varenda jävel försöker leta efter tecken i Uppenbarelseboken. (För de som inte har koll är Uppenbarelseboken historien om Jordens undergång. ALLMÄNBILDA ER FÖR GUDS SKULL.)
Vi i Sverige borde ha skickat Star Pilotes istället för en överdrivet nersolad operasångerska.
Man kan FÖRIFAN inte förvänta sig att en operasångerska ska sjunga "vanligt" bra.

Ett gäng 60 + åringar kan sjunga en psalm 125 bättre än hon gjorde den kvällen.

Just Rybaks låt är någonting som har gått på repet hos mig de senaste dagarna.
Den och Chaccaron, som nog kan vara världens bästa låt någonsin.
Efter Infinity.

Jag måste bara berätta om ett av mitt livs bästa inköp. (Allt jag säger är riktigt, inse.)
Ett gäng snoddar på Konsum för 20:- (Ja, som sagt, allt jag säger är riktigt.)
Tyvärr bor jag som sagt på en yta som är snäppet mindre än en magisk lampa. Vilket gör att jag nu har en snodd kvar.
Då dom andra 19 försvann mystiskt. Jag misstänker som alltid tvättmaskinen.



Och i veckan som varit lärde jag Johan, en av prästerna på gården, att kalla ungdomarna för n00bs, när de inte tycker som honom. Demonen i mig ler.

Chaccaron

(Det här inlägget skrevs till största delen med hjälp av en sekreterare. Ja, jag är så viktig.)


Kommentarer
Postat av: Oskar Cederblad

fyfan vad jag garvade åt chaccaron

2009-05-27 @ 22:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback