13 Januari 2010

Jag hade faktiskt tänkt att idag prata om vad som hänt under julen, nyår, trettonhelgen och lofsdalen och hur det är att vara tillbaka i vardagslunket.
Men det kan jag inte, för NÅGON JÄVLA IDIOT SKICKAR ÄNNU EN JÄVLA GRUPPINVITE PÅ FACEBOOK!
Jag hatar groups på Facebook. Något fruktansvärt.
Vem fan är Amiin och varför i helvete vill jag att killen ska ha afrokrull? VARFÖR I FANS NAMN SKA JAG GÅ MED I EN GRUPP FÖR ATT VETA ATT NÅGONSTANS I VÄRLDEN ÄR DET EN KILLE SOM HAR SÅNA PROBLEM MED SJÄLVSÄKERHET ATT HAN BEHÖVER VETA ATT 2000 PERS VET ATT HAN BYTER FRISYR?
Jag ska fan starta en grupp: "Om fem går med i den här gruppen ska jag gå och bajsa." Det är lika jävla värt.
Och jag tänker inte heller gå med i gruppen "Om 100 personer går med går jag till Hallstahammar, Örebro, Haparanda, Montenegro." Varför? För exakt samma jävla anledning: TA LITE EGNA BESLUT UTAN ATT INVOLVERA HELA VÄRLDEN.
"Men Adam, jag slog vad. Det var helt crazy busigt just då."
Nej, det var det inte. Och sen när låter vaden man gör i stil med: "Okej, jag utmanar dig att starta en grupp på Facebook och kräva att 1000 medlemmar går med för då går du till Hallsta, UTAN SKOR!"
Halleluja vad illamående det får mig att känna mig. (Eller så är det pannbiffen/restbiffen jag just ätit)
Och grupperna: "Danmark mot Sverige, Kvinnor mot män, Albinos mot döda, Zombies mot Vampyrer" är likadana.
"OMG! SVERIGE VANN! DET BETYDER ATT VI ÄR BÄTTRE PÅ ATT GÅ MED I GRUPPER! WOOOHOOOOO!"
Eller?

Och jag kan också slå ett slag för att jag faktiskt inte är för pedofilism, fastän jag inte är med i "Vi som hatar pedofiler" och jag tycker inte SD ska in i riksdagen, fastän jag inte är med i en av fyrtio jävla grupper. Det är bra gruppstartare. Fy fan vad du är politiskt korrekt och står för dina åsikter genom att tvinga alla som tycker som 95% av befolkningen gå med i gruppen eller bli anklagade för att vara våldtäktsmän.
Go fucking Facebook.


"Men, Adam, du är med i massa jävla grupper du med!"
Ja, det är jag. Och varenda en av dem representar ett minne. Som bråket om huruvida man ska vika eller knyckla ihop pappret på Peace and Love 2007. Mina gamla skolor och grupper som jag ser framemot och diskuterar saker vi ska göra tillsammans.

Förutom "Lego Star Wars is man´s greatest achivement". Den är bara awesome.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback